World Vision Nederland is onderdeel van World Vision International, één van de grootste particuliere humanitaire organisaties ter wereld en actief in 95 landen. World Vision wil de meest kwetsbare kinderen wereldwijd helpen door ze te voorzien van schoon water, goed voedsel, medische zorg, scholing en een veilige leefomgeving. World Vision is christelijk geïnspireerd.
World Vision Nederland heeft 23 medewerkers in dienst, heeft eigen programma’s en werft daarvoor inkomsten, in de particuliere markt en bij overheden & instellingen. Binnen het team Fondsenwerving & Communicatie is een vacature ontstaan voor een
 

FONDSENWERVER PARTICULIEREN / DIRECT MARKETEER


Je bent verantwoordelijk voor de acquisitie, het behoud en de ontwikkeling van donateurs en kindsponsors. Het zwaartepunt ligt bij acquisitie. Je zet hiervoor verschillende kanalen in. Denk aan DM, TM maar ook aan online en events. Je gaat aan de slag met het optimaliseren van bestaande programma’s maar ook met het (mede)ontwikkelen van nieuwe fondsenwervende proposities en campagnes. Je stuurt bureaus en andere externe partijen aan. Natuurlijk analyseer, evalueer en rapporteer je de resultaten van jouw activiteiten. Je streeft er steeds naar om elke campagne zo optimaal mogelijk te laten renderen. Je werkt in een team van 7 collega’s en rapporteert aan het hoofd Fondsenwerving & Communicatie.
 

Wat biedt World Vision?

  • Een uitdagende functie voor 32 – 36 uur per week (uren zijn bespreekbaar) met volop mogelijkheden tot ontwikkeling;
  • Een functie waarin je echt mee kan helpen bouwen en slagen kan maken;
  • Een informele, open werksfeer (kantoor in Amersfoort);
  • Je werkt hoofdzakelijk vanuit kantoor, thuiswerken is in overleg mogelijk;
  • Je hebt veel contact met de marketing-afdeling van World Vision International en met de Europese kantoren. Je krijgt daarnaast de mogelijkheid om (op termijn) de programma’s in het buitenland te bezoeken;
  • Een bruto maandsalaris tussen de € 2.258 en € 3.536 op basis van een fulltime dienstverband (38 uur), uiteraard afhankelijk van kennis en ervaring;
  • Een arbeidsovereenkomst van een jaar met de intentie deze te verlengen bij goed functioneren.
     

Wat breng je mee?

  • Je beschikt over minimaal HBO werk- en denkniveau (liefst richting Marketing of Sales);
  • Je hebt ongeveer drie jaar relevante fondsenwervende of direct marketing-werkervaring met particulieren;
  • Je bent communicatief, klant- en resultaatgericht en je kan goed samenwerken;
  • Je bent analytisch en cijfermatig ingesteld;
  • Je bent assertief, je durft keuzes (en wellicht fouten) te maken en gaat vol enthousiasme aan het werk;
  • Je beweegt je gemakkelijk binnen de christelijke wereld en je staat achter de waarden van World Vision.

Heb je minder ervaring maar wel de juiste kwaliteiten en ben je bereid jezelf snel te ontwikkelen, reageer dan zeker ook! World Vision investeert graag in goede mensen, er is veel mogelijk.


Reageren?

Nassau doet de werving en selectie van deze functie. Je kunt tot en met 2 december 2018 reageren op deze functie door je cv en toelichting te verzenden aan Daphne Leferink via daphne@nassau.nu. Als je eerst extra informatie wilt, neem dan contact op met Nassau via 020-5206555.

Een eerste kennismakingsgesprek vindt plaats op 6 december 2018 op het kantoor van Nassau in Amsterdam. De tweede ronde vindt plaats van 12 t/m 18 december op het kantoor van World Vision in Amersfoort. We willen je vragen om alvast rekening te houden met deze data. Mocht je verhinderd zijn op een van deze dagen, vermeld dit dan in je sollicitatie.